Пятница, 19.04.2024, 02:28Главная | Регистрация | Вход

Категорії розділу

Уроки [15]
Подборка уроков для 5 класса

Міні-чат

Статистика

Яндекс.Метрика Проверка PR и ТИЦ
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входу

Лучшее на сайте

Іконопис книжкова мініатюра мозаїка фреска Выдающиеся художники Готика дадаизм ДРЕВНЕРУССКОЕ ИСКУССТВО основные понятия Жанры изобразительного искусства Искусство Древнего мира средневековья Знаменитые памятники скульптуры Знаменитые памятники живописи и рис Архитектурные памятники и ансамбли Знаменитые памятники живописи и рис Искусство второй половины XIX и XX История Живописи Знаменитые памятники живописи и рис http://www.ex.ua/get/1570629 Українське образотворче мистецтво Архітектура та образотворче мистецт Kumi Yamashita Куми Ямашита тени Jelly Bean Эрик Даг Народная игрушка Візантійське мистецтво Пам'ятками романського зодчества романська архітектура Середньовіччя «Ізборник Святослава» «Бучацьке євангеліє» «Добрилове євангеліє» «Мстиславове євангеліє» «Остромирове євангеліє» «Юрієве євангеліє» Видіння Св. Бернарда Сандро Боттічеллі Таємна Вечеря Філіппіни Ліппі Брацлавщина Волинь Київщина класицизм рококо романтизму Архітектура Франції Стиль ампір Запорожець за Дунаєм Назар Стодоля Шевченко-художник витинанка Архітектура різних країн світу. Абстрактна композиція Секрет мистецтва графіки. интерьер Вчитель вчителю. Розробка з образот МОЗАЇКИ МОНУМЕНТАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО. ЕСКІЗ ВІТР фрески диво спектаклю народжується диво спектаклю Простір і об'ємно-просторова форма Сюжетно-тематична композиція Акваріум в інтер'єрі Майстерня живописця Мальовничі гори Насиченість передача плановості

Поиск

Каталог статей
Главная » Статьи » Разработка урока ИЗО 5 класс 2013-14 у.г. » Уроки

Урок № 3. З ЧОГО ПОЧИНАЄТЬСЯ КАРТИНА. ФОРМАТ
Урок № 3. З ЧОГО ПОЧИНАЄТЬСЯ КАРТИНА. ФОРМАТ
Мета:
• навчальна: ознайомити учнів з основами процесу створення живописних робіт;
навчити правильно обирати формат майбутньої роботи;
• розвивальна: розвивати уяву, уміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати творчу ініціативу учнів;
• виховна: виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва, охайність під час роботи.
Оснащення
• Матеріали та інструменти: прості олівці, гумки, гуашеві фарби, пензлі, ємності з водою, аркуші паперу, серветки для витирання рук і пензлів, клейонки.
• Зоровий ряд: репродукції робіт художників (Е. Дега «Урок танців», Жу І «Рододендрон» (або зразків китайського традиційного живопису гохуа), Рафаель «Афінська школа», О. Кипренський «Портрет Олімпіади Олександрівни Рюміної» та ін.).
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД уроку
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Постановка та розв'язання проблемних питань
♦ Як ви розумієте слова мистецтвознавця Олександра Альохіна: «І писати, і дивитись картину — мистецтво*?
♦ Чи кожен може зрозуміти задум художника? Чому?
♦ Як навчитися розуміти твори мистецтва?
♦ Завдяки чому народжується твір мистецтва, який шлях він долає від задуму до втілення?
3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Учитель. Нещодавно завершилися літні канікули. Кожен з вас, зустрівшись із друзями, обов’язково хоче поділитися враженнями від відпочинку.
Сьогодні ви перенесете свої враження від канікул на аркуш паперу. Яким буде цей аркуш — ми згодом дізнаємося.
4. ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Учитель. Ми нечасто замислюємося над тим, як народжується картина.
♦ 3 чого, як ви вважаєте, художник розпочинає роботу над твором?
Якщо інженер вирішить створити найсучасніший автомобіль, то навряд чи він вивчатиме креслення перших автомобілів. Швидше за все він звернеться до останніх сучасних розробок.
А ось художник — навпаки. Він творить, здебільшого спираючись на власний досвід, знання, уміння та вподобання. Уява художника змальовує безліч художніх образів, але щоб підкреслити кожний з них, щоб задум набув більшої виразності, художникові необхідно обрати формат майбутньої роботи.
Слово «формат» походить від слова «форма». Це форма того матеріалу, на якому буде виконано роботу. Здебільшого для творчих робіт на уроках образотворчого мистецтва ми використовуємо звичайні альбомні аркуші паперу.
Але навіть тоді перед нами постає проблема — як розташувати цей аркуш: вертикально чи горизонтально?
Це ми говорили про звичайний альбомний аркуш. Художники використовують для своїх творів різні формати. Мабуть, ви відвідували художній музей, де виставлено багато різноманітних картин. Є великі й зовсім маленькі, квадратні й прямокутні (китайські художники часто використовують витягнуті
прямокутні формати), навіть овальні та трикутні.
Учитель демонструє репродукції художніх творів.
♦ Як ви вважаєте, навіщо художникам таке розмаїття форматів?
Витягнутий угору формат надає зображенню стрункості й піднесеності. Формат у вигляді прямокутника, розташованого горизонтально, зручний для зображення епічної дії. Надмірне збільшення формату за вертикаллю (як у роботах митців Китаю) перетворює зображення на сувій, а надмірне збільшення формату за горизонталлю вимагає застосування панорамної або фризової композиції. Обираючи формат, слід ураховувати, як розташовані основні об’єкти композиції — горизонтально чи вертикально, як розвивається дія сюжету —зліва направо чи вглиб картини або інакше.
Живописці часто застосовують овал як формат для зображення портрета людини, оскільки конфігурація овалу співвідноситься з овалом людського обличчя або контуром погрудного зображення. Зверніть увагу на портрет О. О. Рюміної, створений видатним живописцем Орестом Адамовичем Кипренським. Завдяки овальному формату, який митець обрав для цієї роботи, глядач відчуває жіночність і ніжність зображеної на полотні Олімпіади Олександрівни Рюміної.
♦ Який формат обере кожен з вас для того, щоб передати свої враження від літнього відпочинку? Від чого залежатиме ваш вибір?
Перед початком роботи проведімо невеличку фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка
Учні виконують рухи за текстом вірша.
Всі піднесли руки — раз!
На носках стоїть весь клас.
Два — присіли, руки вниз.
На сусіда подивись.
Раз! — і вгору.
Два! — і вниз.
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати.
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати.
Може вже відпочивати.
5. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

♦ Які формати картин ви бачили у музеях, на виставках?
♦ Чи зустрічали ви роботи незвичних форматів? Якщо так, то чи привернули
вони вашу увагу?
♦ Які з цих форматів вам сподобалися найбільше? Чому?
♦ Який незвичайний формат ви оберете для власної роботи?

6. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Виконання композиції «Мої літні враження»
із використанням незвичайного формату для передавання задуму

7. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести кольоровий папір, ножиці, клей, пензлі для клею, альбоми.
3. Проголошення уроку завершеним.
 


Категория: Уроки | Добавил: barbados (05.02.2014)
Просмотров: 5389
| Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Светлана Крохмалёва© 2024 | Бесплатный хостинг uCoz