Четверг, 28.03.2024, 21:11Главная | Регистрация | Вход

Міні-чат

Статистика

Яндекс.Метрика Проверка PR и ТИЦ
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входу

Лучшее на сайте

Іконопис книжкова мініатюра мозаїка фреска Выдающиеся художники Готика дадаизм ДРЕВНЕРУССКОЕ ИСКУССТВО основные понятия Жанры изобразительного искусства Искусство Древнего мира средневековья Знаменитые памятники скульптуры Знаменитые памятники живописи и рис Архитектурные памятники и ансамбли Знаменитые памятники живописи и рис Искусство второй половины XIX и XX История Живописи Знаменитые памятники живописи и рис http://www.ex.ua/get/1570629 Українське образотворче мистецтво Архітектура та образотворче мистецт Kumi Yamashita Куми Ямашита тени Jelly Bean Эрик Даг Народная игрушка Візантійське мистецтво Пам'ятками романського зодчества романська архітектура Середньовіччя «Ізборник Святослава» «Бучацьке євангеліє» «Добрилове євангеліє» «Мстиславове євангеліє» «Остромирове євангеліє» «Юрієве євангеліє» Видіння Св. Бернарда Сандро Боттічеллі Таємна Вечеря Філіппіни Ліппі Брацлавщина Волинь Київщина класицизм рококо романтизму Архітектура Франції Стиль ампір Запорожець за Дунаєм Назар Стодоля Шевченко-художник витинанка Архітектура різних країн світу. Абстрактна композиція Секрет мистецтва графіки. интерьер Вчитель вчителю. Розробка з образот МОЗАЇКИ МОНУМЕНТАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО. ЕСКІЗ ВІТР фрески диво спектаклю народжується диво спектаклю Простір і об'ємно-просторова форма Сюжетно-тематична композиція Акваріум в інтер'єрі Майстерня живописця Мальовничі гори Насиченість передача плановості

Поиск

Каталог файлів
Главная » Файлы » Все для 4 класу » Розробки уроків

Образ людини в мистецтві. Практична робо та «Портрет друга».
06.02.2014, 15:19
УРОК № 19

Тема. Образ людини в мистецтві. Практична робо та «Портрет друга».
Мета:
1, Актуалізувати знання про поняття «художній образ», «портрет», основні пропорції
та особливості побудови портрета; ознайо­мити з поняттями «анфас», «профіль», нав­чити передавати чоловічий образ.
2. Розвивати окомір, образне мислення, зо­рову й емоційну пам'ять.
3. Виховувати взаєморозуміння, формува­ти естетичний смак, прищеплювати акурат­ність, активізувати творчу ініціативу учнів.
Обладнання: матеріали: простий олівець, фарби, альбом з шаблонами;
літературний ряд: легенда про султана.

Хід уроку

I. Організація класу
II. Актуалізація опорних знань
Бесіда за запитаннями.
— Які художні образи може передавати художник7
— Що таке портрет?
— Які види портретів ви знаєте?
— Які канони створили майстри епохи Відродження?
— Від чого залежить схожість портрета з натурою?
— Яких правил необхідно дотримуватися художникові під час створення портрета?
III. Оголошення теми уроку
Сьогодні на уроці ми з вами спробуємо передати чоловічий образ. Я процитую частину листа І. Рєпіна до І. Кримського, в якому він пише: «Наше завдання — зміст. Обличчя, душа людини, драма життя, враження від природи, її життя й зміст.
дух історії — ось наші теми, як мені здається; фарои — наше знаряддя, вони повинні виражати наші думки, колорит наш — не витончені плями, вони повинні передавати нам настрій кар­тини, її душу, вони повинні захопити всього глядача, як акорд у музиці».
IV. Вивчення нового матеріалу
Слово вчителя.
Працюючи над портретом, художник замислюється над тим, який обрати ракурс.
Існують три основних різновиди ракурсу:
— профіль (зображення голови збоку);
— анфас (зображення голови спереду);
— три чверті (зображення голови в положенні середньому між положеннями профіль і анфас).
 
— Що впливає на вибір того або іншого ракурсу?
Художники віддають перевагу тому ракурсу, що допома­гає їм виявити й підкреслити особливі прикмети моделі. Трап­ляється, художникові доводиться приховати якийсь недолік, і тоді йому доводиться обирати такий ракурс, за якого недолік практично непомітний.
Послухайте давню легенду, яка розповідає про талановито­го художника.
Легенда про султана
...Давним - давно якийсь султан захотів мати свій портрет. А був той правитель сліпий на одне око.
Написати портрет взялися чимало художників: султан пообіцяв за це велику винагороду. О, наївні! Вони думали, що достатньо лише майстерності, щоб догодити замовникові. Як жорстоко вони помилялися!
Уже перший портрет вийшов чудовим і як дві краплі води схожим на султана — аж до чорної пов'язки на невидющому оці. Художник уже потирав руки у передчутті винагороди. На превеликий його подив султан, побачивши портрет, заволав:
— Ти знущаєшся надімною, знущаєшся з мого каліцтва! — закричав він. — Агов, варто! Відтяти йому голову!
Після цього бажаючих написати портрет одразу ж помен­шало.
Аж ось ще один божевільний зважився ризикнути головою, і робота закипіла.
Художник трудився не покладаючи рук і незабаром завер­шив портрет. Сам автор був дуже ним задоволений і вважав, що нагорода вже в нього в кишені. Адже султан вийшов дуже схо­жим і до того ж видющим на обидва ока.
Але, на превеликий подив оточуючих, султан розлютився ще більше.
— І ти знущаєшся?! — кричав він і тупотів ногами. — У ме­не одне око, і всі це знають, а ти намалював два. Агов, варто! Відтяти йому голову!
Бажаючих написати портрет як вітром здуло. Подумай сам, чи можлива справа — догодити такому примхливому за­мовникові?
Але минув деякий час, і новий сміливець постукав у ворота палацу.
— Схаменися, — вмовляли Його друзі. — Справа зовсім без­надійна. Хіба тобі не шкода свого молодого життя? Або в тебе є ще одна голова?
Але відмовити його не змогли.
Незабаром портрет був готовий. Усі з нетерпінням чекали, що скаже замовник цього разу.
Султан глянув на портрет і... залишився ним дуже задово­лений. Він винагородив художника утричі. І не стільки за май­стерність, у якій той не перевершував своїх побратимів, скіль­ки за кмітливість і розум.
Як же вийшов із становища художник? Як живописцеві вдалося зробити так, що не довелося ні брехати, ні оголювати жорстоку правду? Він намалював султана в профіль.
Але, крім правильного ракурсу, дуже важливо передати міміку обличчя, щоб виразити відповідний настрій.
(Виконання тренувальних вправ в альбомі з шаблонами на с. 36.)
Використовуючи знання про канони й ракурси, сьогодні на уроці ви спробуєте зобразити чоловічий образ — образ свого друга.
V. Практична робота
У ході роботи вчитель проводить поточний інструктаж, активізує творчу ініціативу учнів. Допомагає дібрати кольори для зображення обличчя, нагадує про заповнення простору навколо портрета.
VI. Завершення уроку
Демонстрація кращих дитячих робіт.
Завдання на наступний урок: підготувати розповідь про на­родні свята.

Категория: Розробки уроків | Добавил: barbados
Просмотров: 2712 | Загрузок: 0
| Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Светлана Крохмалёва© 2024 | Бесплатный хостинг uCoz